Kiemelt bejegyzés

Új helyre költözött ez a blog

Fennakadások miatt új helyen, de ugyanazon név alatt (Könyvszenvedély) folytatom eddigi tevékenységemet. Az alábbi helyen érhető el a blog...

2020. január 29., szerda

Hel Enai Dawn: Sunderon – Az Ördög Vére - egy magyar szerző tollából született bitang jó fantasy

Az Underground Kiadó gondozásában jelent meg 2018. decemberében Hel Enai Dawn: Sunderon – Az Ördög Vére című könyve, mely egy sorozat első részeként a pokol történetét meséli el. 

Mindig kedveltem az angyalos-ördögös regényeket, így nagyon örültem, amikor néhány hónapja internetes böngészés során ráleltem a Sunderonra. 

Roppant módon felkeltette az érdeklődésem a sztori, ezért boldogan fedeztem fel, hogy utazókönyvet indít a szerző meghatározott számú jelentkező esetén. Rögtön jelentkeztem, majd vártam, hogy útjára induljon a könyv, de sajnos az idő telt, viszont nem jött össze elég jelentkező hetek múltán sem. Végül nem bírtam tovább várni, beszereztem a regényt, mert nagyon olvastam volna. 

Már a fülszöveg ismeretében tudtam, hogy imádni fogom, de miután elkezdtem, kiderült, hogy sokkal jobb, mint számítottam rá! 


Hel Enai Dawn: Sunderon – Az Ördög Vére 



Tartalom: 

Sun bármit megtenne, hogy a pokolba jusson. A lány gyermekkorában megsértette a pokol hercegét, amiért az ördög megégette a kezét. Az égés soha meg nem szűnő kínokat okoz, amiktől csak úgy szabadulhat, ha megtalálja a herceget. A lány egy Paranoia nevű ezoterikus boltban tengeti mindennapjait, kutatva egy igazi nyom után, ami elvezeti a démonok világába, Nefrába. Arra viszont nem számít, hogy egyszerre talál rá az ígéretes jövő és a keserű múlt is egy iránytű és egy indigó szemű üldöző képében. 

Deron Nefra trónjára vágyik, de ez lehetetlen, amíg az apja életben van. A fiatal ördögnek folyamatosan bizonyítania kell rátermettségét kétes származása miatt. Közben a háttérben összeesküvők mozgolódnak, és mindenki csak a saját érdekeit nézi. Az angyalok és démonok háborújában pedig nincsenek szabályok.


Pixabay

"… beszélj a két szívről! Mi értelme van?
A fiú kivett három hosszú cukorkát, és a két combja közé fogta a zacskót.
– Az egyikkel fényt hozunk, a másikkal pedig pusztítunk – magyarázta, miközben tovább bontogatta a papírokat. – A fényhozót aranyszívnek, a pusztítót pedig a harag szívének hívjuk. Az érzéseinktől függ, melyik dobog többet."



Pixabay

"– És mi a helyzet ezzel az idő dologgal? – kérdezett a férfi tovább.
– A démonok világában, Nefrában az idő másként telik, mint itt. Nem egységes. Különböző időzónákból áll a világuk, amik folyamatosan változnak. Néha egy óra öt méterrel arrébb öt évet jelent, máskor fordítva. Sajátos ritmusban változnak az idősíkok."




Pixabay
"– Tudod, mi az a létnév? – kérdezte végül valamivel higgadtabban a fiú.
– Fogalmam sincs – ingatta a fejét a lány.
– Minden démon egy erős mágikus burokban születik meg, amit csak akkor bír átszakítani, ha elnevezik. Ez a név hívja az életbe. Ez a létének a feltétele. Így ha más hívja ezen a néven, az olyan, mintha halálosan megfenyegetnék.
– Mindegyik neved létnév?
– Nem – villantotta rá vörös fogsorát a démon és hátralebegett. – Létnévből mindig csak egy van. A többit az Ördög égeti belénk."



Véleményem: 
5/5 

Már az első mondatok után azt éreztem, hogy teljesen elvarázsolt ez az elképesztő történet. Nem volt lehetőségem egyhuzamban végigolvasni, csupán részletekben, pedig legszívesebben bekuckóztam volna vele, míg a végére nem érek. 

Egészen új szemszögből tárul elénk a jó és a rossz harca, az angyalok, a démonok világa. 

Tulajdonképpen egy sokszereplős, több szálon futó kalandregény a Sunderon, amelyben az ördög, a pokol került előtérbe. 
Érdekes az az elgondolás, amit megjelenít ez a fantasy az angyalok szerepével kapcsolatban. Elgondolkodva ezen a szálon, nem is találtam olyan elrugaszkodottnak, láttam benne rációt. 

Öröm volt olvasni erről a hihetetlen részletességgel kidolgozott, csodálatosan felépített világról, amely elém tárult. 
Az események kellemes, követhető ütemben pörögtek. Sehol sem éreztem azt, hogy elnyújtott lenne egy-egy rész, vagy ellenkezőleg, túlságosan gyorsan haladna a cselekmény. 

Jelentős szerepet kap a Sunderonban egy eszköz, melynek a neve palatick. Ennek a segítségével utaznak a démonok a világok között. 

palatick 

A rajongójává tett ez a történet, nagyon várom a folytatást. Remélem minél előbb megjelenik, és ismét elmerülhetek ebben a fordulatokkal teli, izgalmas világban. 

A regénnyel kapcsolatos részletekért, érdekességekért érdemes felkeresni az írónő facebook oldalát: 

Innen lehet beszerezni a könyvet: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése